Elektronikus ügyintézés
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben foglaltaknak megfelelően a hivatásos katasztrófavédelmi szervek 2018. január 1-től az elektronikus ügyintézést is lehetővé teszik ügyfeleik számára.
A katasztrófavédelem az elektronikus ügyintézést az e-Papír szolgáltatáson keresztül (https://epapir.gov.hu) biztosítja, az elektronikus űrlapokat biztonságos kézbesítési szolgáltatás igénybevételével fogadja a hivatali kapun keresztül. Az elektronikus űrlapok beérkezésének időpontját a rendszer naplózza, így azok nyomon követhetőek.
E-papír szolgáltatással intézhető ügykörök a Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságnál, valamint a katasztrófavédelmi kirendeltségen:
- Tűzvédelemmel/Tűzesettel kapcsolatos ügyintézés:
Engedélyezés, jóváhagyás, előzetes szakhatósági állásfoglalás, hatósági ellenőrzés, hatósági bizonyítvány iránti kérelem, egyeztetés kezdeményezése, állásfoglalás kérése, szolgáltatási tevékenység folytatásának bejelentése, felülvizsgálat iránti kérelem, közérdekű vagy egyéb bejelentés, panasz.
- Veszélyes üzemek engedélyezési ügyintézés:
Hatósági engedélyezési eljárás Üzemazonosítási eljárás; Szankcionálási eljárás; Hatósági ellenőrzés; Adatszolgáltatás; Településrendezés; Nyilvánosság biztosítása; Gyakorlat.
- Veszélyes üzemek egyéb hatósági ügyintézés
Egyéb veszélyes üzemi ügyintézés.
- Vízügyi hatósági ügyintézés:
Engedélyezés, előzetes szakhatósági állásfoglalás kérés, hatósági adatszolgáltatás, közérdekű vagy egyéb bejelentés, panasz, vízkészletjárulék bevallás.
- Létfontosságú vízügyi kijelölő hatósági ügyintézés:
A létfontosságú vízgazdálkodási rendszerelemekkel és vízilétesítményekkel kapcsolatos kijelölés, kijelölés visszavonására vonatkozó eljárások.
- Panaszok/közérdekű bejelentések:
A panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény szerint benyújtott panaszok és közérdekű bejelentések.
- Közérdekű adatigénylés:
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény szerint benyújtott közérdekű adatigénylések.
A fentiekben felsorolt ügykörökön belül további ügytípus választható.
Az elektronikus ügyintézési felületen minden katasztrófavédelmi szerv külön kiválasztható, így a megkeresés közvetlenül az érintett szervnek címezhető. Az elektronikus űrlapok benyújtása során megcímzett katasztrófavédelmi szervhez a beadvány kézbesítését a katasztrófavédelem elektronikus ügyintézést támogató informatikai rendszere biztosítja.
Hivatali kapu elérhetőségek:
A Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság, valamint a katasztrófavédelmi kirendeltségek hivatali kapu elérhetőségei:
Hivatal rövid neve | Hivatal teljes neve | KRID |
Csongrád-Csanád VMKI | Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság | 109255138 |
CSONGRADVH | Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Területi Vízügyi Hatóság | 126299978 |
SZEGEDIKVK | Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Szegedi Katasztrófavédelmi Kirendeltség | 618655738 |
SZENTESKVK | Szentesi Katasztrófavédelmi Kirendeltség | 212670398 |
Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos esetleges panasz az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletnél jelenthető be az alábbi elérhetőségek egyikén:
Elektronikus Ügyintézési Felügyelet
Cím: 1051 Budapest, József Attila u. 2-4.
Postafiók: 1903 Budapest, Pf.: 314.
Telefonszám: 06-1-441-1520
E-mail: rhs@oz.tbi.uh
A Szervezet az elektronikus ügyintézést – jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában – hivatali időben (hétfőtől csütörtökig 07:30 – 16:00, pénteken 07:30 – 13:30) biztosítja. A hivatali időn kívül beérkezett beadványok, kérelmek, bejelentések elbírálása a következő munkanap hivatali idején belül kezdődik meg.
Elektronikus ügyintézéssel kapcsolatosan felmerült kérdésekben az országos telefonos ügyfélszolgálat (Kormányzati Ügyfélvonal) nyújt segítséget a 1818-as, vagy külföldről a +36-1-550-1858-as telefonszámon.