Elektronikus ügyintézés aloldal fejlécképe

Elektronikus ügyintézés

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben foglaltaknak megfelelően a hivatásos katasztrófavédelmi szervek 2018. január 1-től az elektronikus ügyintézést is lehetővé teszik ügyfeleik számára. 

A katasztrófavédelem az elektronikus ügyintézést az e-Papír szolgáltatáson keresztül (https://epapir.gov.hu) biztosítja, az elektronikus űrlapokat biztonságos kézbesítési szolgáltatás igénybevételével fogadja a hivatali kapun keresztül. Az elektronikus űrlapok beérkezésének időpontját a rendszer naplózza, így azok nyomon követhetőek.

E-papír szolgáltatással intézhető ügykörök a Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságnál, valamint a katasztrófavédelmi kirendeltségen:

- Tűzvédelemmel/Tűzesettel kapcsolatos ügyintézés:

Engedélyezés, jóváhagyás, előzetes szakhatósági állásfoglalás, hatósági ellenőrzés, hatósági bizonyítvány iránti kérelem, egyeztetés kezdeményezése, állásfoglalás kérése, szolgáltatási tevékenység folytatásának bejelentése, felülvizsgálat iránti kérelem, közérdekű vagy egyéb bejelentés, panasz.

- Veszélyes üzemek engedélyezési ügyintézés: 

Hatósági engedélyezési eljárás Üzemazonosítási eljárás; Szankcionálási eljárás; Hatósági ellenőrzés; Adatszolgáltatás; Településrendezés; Nyilvánosság biztosítása; Gyakorlat.

- Veszélyes üzemek egyéb hatósági ügyintézés

Egyéb veszélyes üzemi ügyintézés.

- Vízügyi hatósági ügyintézés:

Engedélyezés, előzetes szakhatósági állásfoglalás kérés, hatósági adatszolgáltatás, közérdekű vagy egyéb bejelentés, panasz, vízkészletjárulék bevallás.

- Létfontosságú vízügyi kijelölő hatósági ügyintézés:

A létfontosságú vízgazdálkodási rendszerelemekkel és vízilétesítményekkel kapcsolatos kijelölés, kijelölés visszavonására vonatkozó eljárások.

- Panaszok/közérdekű bejelentések:

A panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény szerint benyújtott panaszok és közérdekű bejelentések.

- Közérdekű adatigénylés:

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény szerint benyújtott közérdekű adatigénylések.

 

A fentiekben felsorolt ügykörökön belül további ügytípus választható.

Az elektronikus ügyintézési felületen minden katasztrófavédelmi szerv külön kiválasztható, így a megkeresés közvetlenül az érintett szervnek címezhető. Az elektronikus űrlapok benyújtása során megcímzett katasztrófavédelmi szervhez a beadvány kézbesítését a katasztrófavédelem elektronikus ügyintézést támogató informatikai rendszere biztosítja.

Hivatali kapu elérhetőségek:

A Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság, valamint a katasztrófavédelmi kirendeltségek hivatali kapu elérhetőségei:

Hivatal rövid neve

Hivatal teljes neve

KRID

Csongrád-Csanád VMKI

Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

109255138

CSONGRADVH

Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Területi Vízügyi Hatóság

126299978

SZEGEDIKVK

Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Szegedi Katasztrófavédelmi Kirendeltség

618655738

SZENTESKVK

Szentesi Katasztrófavédelmi Kirendeltség

212670398

 

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos esetleges panasz az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletnél jelenthető be az alábbi elérhetőségek egyikén: 

Elektronikus Ügyintézési Felügyelet 

Cím: 1051 Budapest, József Attila u. 2-4. 

Postafiók: 1903 Budapest, Pf.: 314. 

Telefonszám: 06-1-441-1520 

E-mail: rhs@oz.tbi.uh

 

A Szervezet az elektronikus ügyintézést – jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában – hivatali időben (hétfőtől csütörtökig 07:30 – 16:00, pénteken 07:30 – 13:30) biztosítja. A hivatali időn kívül beérkezett beadványok, kérelmek, bejelentések elbírálása a következő munkanap hivatali idején belül kezdődik meg. 

Elektronikus ügyintézéssel kapcsolatosan felmerült kérdésekben az országos telefonos ügyfélszolgálat (Kormányzati Ügyfélvonal) nyújt segítséget a 1818-as, vagy külföldről a +36-1-550-1858-as telefonszámon.